Sałatka owocowa w arbuzie



Z arbuza możemy zrobić zieloną misę, a do jej środka wrzucić pokrojone, kolorowe owoce - kompozycja iście smakowita i barwna.
Składniki:
Dodajemy wszystkie owoce z których chcemy zrobić sałatkę

Sos do sałatki:
125 ml soku z pomarańczy,
2 łyżki cukru,
1 łyżka miodu,
szczypta cynamonu.



Jak to zrobić
Odciąć od góry 1/3 arbuza. Z większej części owocu usunąć pestki i wydrążyć łyżeczką miąższ, formując z niego małe kulki. Brzeg wydrążonego arbuza naciąć w ząbki. Pozostałe owoce umyć (które chcemy w sałatce), pokroić w kostkę. W głębokiej misce wymieszać pokrojone owoce z kulkami arbuza. Sok pomarańczowy lekko podgrzać z cukrem, a gdy cukier się rozpuści, ostudzić, dodać miód, cynamon i wymieszać. Sałatkę zalać sosem i wstawić do lodówki na dwie godziny. Następnie włożyć ją do schłodzonego arbuza. Deser można podawać z bitą śmietaną.




6 komentarzy:

  1. Pyszności i co najważniejsze mało kalorii;):D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię owocowe sałatki.
    Taka w arbuzie ciekawie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wyśmienicie i na pewno tak samo smakuje :) Bitą śmietanę jednak sobie odpuszczam.

    PS. Zastosowałam się do Twojej prośby i zmieniłam tło oraz wprowadziłam parę zmiany na blogu. ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Super blog!!!:D Wygląda pysznie;)
    Zapraszam do mnie!

    http://jula-locanina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł:) Kiedyś moja mama też robiła taką "miskę" z arbuza, ale wkładała do niej całe owoce- winogrona, jabłka, banany. Prezentowało się świetnie i goście byli zachwyceni. A ja z moją siostrą miałyśmy całego arbuza ze środka dla siebie, mmm ;)

    http://narzeczona-potem-zona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń